Kickstart, program de inductie si dezvoltare by EuroGsm

Într-un mediu aflat într-o continuă schimbare, cu un flux mare de informații, și cu un nivel crescut al așteptărilor cu privire la performanțele noastre, existența unui program de inducție pentru noii angajați devine vital pentru orice companie.

Beneficiile implementării unui program de inducție pentru persoanele nou recrutate au fost subliniate atât de studiile științifice, cât și de practicienii în domeniu. Persoanele care beneficiază de un  program de inducție din partea organizației se intregrează și se familiarizează mai repede cu procedurile și responsabilitățile propriului rol. Unele studii arată că, în urma unui program de inducție, crește probabilitatea ca noii angajați să ramână în organizație. De asemenea, calitatea programului de inducție stabilește și tonul relației dintre angajator și angajat.

Astfel, procesul de inducție în compania EuroGsm este unul esențial. Știm cât de importantă este partea de învățare și dezvoltare continuă a angajaților, iar acest proces ia ființă la începutul activității profesionale, dezvoltandu-se programul Kickstart, un program bine structurat care tintește aceasta nevoie.

Prima etapă de pregatire a programului Kickstart începe la sediul companiei, indiferent de cât de îndepărtat este magazinul în care va lucra noul coleg, iar cadrul în care au loc primele zile de pregătirea a colegilor noi are o validitate ecologică crescută. Sala de training respectă în totalitate caracterisicile unui magazin EuroGsm din rețea, de la aspect și modul de organizare al acesteia, până la dotările și aplicațiile IT cu care se lucrează în rețeaua de magazine.

Cu alte cuvinte, sala de training este un Magazin Virtual, care crează mediul perfect pentru învățare. Povestea magazinului virtual începe odată cu dorința implementării unui proces de învățare la o calitate superioară pentru colegii noi.

Așadar, într-un cadru bine organizat și într-o formă de colaboarare dinamică, noii colegi au acces la cele mai importante informații, necesare în procesul de vânzare. Pe parcursul acestei perioade de pregătire, se obțin informații cu privire la procedurile organizației, dar în special, cu privire la pașii de operare în aplicațiile folosite de companie, reprezentând cunoștințe esențiale în activitatea oricărui consultant.

Odată cu absolvirea sesiunilor de la magazinul virtual procesul de inducție continuă cu un stagiu de pregatire, de doua săptămâni, într-unul dintre centrele de formare din țară. La centrele de formare colegii noi au posibilitatea de a interecționa și de a prelua tehnici de vânzare de la cei mai buni consultanți, sales experți, ai noștri. Iar, pentru ca procesul de învățare să fie unul complet, programul Kickstart se finalizează cu un training de vânzări, urmat ulterior de un examen de absolvire care urmărește aplicabilitatea cunoștințelor asimilate.

Stilul de predare pe toata perioada de pregatire este unul interactiv cu un puternic caracter practic. Diplomatul american Benjamin Franklin spunea “Spune-mi și voi uita, învață-mă și poate îmi voi reaminti, implică-mă și voi înțelege.”; la fel, și sesiunile noastre de pregătire au la bază o paradigmă în totalitate experiențială.

În ceea ce privește eficiența programului, efectele nu s-au lăsat așteptate, programul are un impact puternic asupra rotație de personal, calității pregătirii și nu în ultimul rând asupra performanție.

O dată cu implementarea programului un procent de 96% dintre colegi noi angajați au absolvit stagiile de la magazinul virtual, rotația de personal a scazut cu 47% iar performanțele colegilor din primele trei luni au crescut cu 53%.

Având în vedere eficiența programului, acesta devine un pilon important pentru celelalte procese din companie, precum managementul cunoștințelor și al performanței, dar și pentru intregul proces de management al carierei.